امروز : 03 بهمن 1395

اختصاصی/ پيمان کارگر مديرعامل رنوپارس در يک نشست خبري با بيان اين‌كه فصل جديدي از حضور رنو در ايران شروع شده، تصريح کرد: هدف اصلي ما اين است که رنو شريک استراتژيک صنعت خودرو در ايران باشد.

 

اختصاصی/ پایگاه تحلیلی «کاسیت خبر» kassitkhabar.ir:


ميلاد ويسي - گروه صنعت

معاون منطقه اي رنو در آفريقا، خاور ميانه و هند در ادامه با اشاره به اينكه قدم‌هايي که برميداريم در اين راستا خواهد بود، تصريح کرد: در اين راستا يکي از اهداف حفظ و گسترش فعاليت‌هاي امروزه است و بدون شک فعاليت‌ها روي پلت فرم ال 90 نه تنها حفظ مي‌شود، بلکه گسترش مي‌يابد.

وي با اشاره به اين‌كه تقاضا در بازار براي ساندرو و استپ وي بالا است، افزود: همچنين قدم هاي جديدي برداشته مي‌شود که ميتوان به امضاي قرارداد با سازمان گسترش اشاره کرد که در اين جوينت ونچر چندين مساله اهميت دارد. اول راه اندازي مرکز r&d است به طوري که رنو ميخواهد قطعه‌سازان ايراني را به دنيا متصل کند که در اين راستا هدف نه فقط براي توليد خودروي رنو در ايران بلکه براي توليد رنو-نيسان در دنيا است.

کارگر در ادامه به ايجاد کارخانه‌اي اختصاصي براي خودرو رنو اشاره و اضافه کرد: در اين راستا يک پلت فرم جديد با دو مدل جديد توليد خواهد شد که نسل جديد داستر و نسل جديد سيمبل را در بر مي‌گيرد.


مديرعامل رنوپارس با اشاره به اينكه يک بخش عمده در جوينت ونچر تاسيس کل شبکه فروش و خدمات پس از فروش است، افزود: در اين شبکه کل استانداردهاي بين المللي و سطح بالاي رنو ارائه مي‌شود.


کارگر تاکيد کرد: اين جوينت ونچر عملاً کل سياست وزارت صنعت را دنبال و اجرايي مي‌کند، زيرا شريک ما سازمان گسترش است، اين سياست پياده خواهد شد و بايد توجه کرد که رنو از  قبل اين سياست را  پياده کرده بود.


وي با اشاره به اينكه توليد موتورهاي جديد در ايران نيز دنبال مي‌شود، اظهار کرد: اين موتورها، بر روي خودروهاي رنو سوار مي‌شود.کارگر تصريح کرد: البته تاسيس اين جوينت ونچر به معناي آن نيست که همکاري رنو با ايران خودرو و سايپا تمام مي‌شود .


معاون منطقه اي رنو در آفريقا، خاورميانه و هند درباره حضور نيسان در ايران گفت: نيسان هنوز روي برنامه اش در ايران کار مي‌کند و ايجاد جوينت ونچر جديد بين رنو و سازمان گسترش در رابطه با نيسان است، اما هنوز برنامه نهايي نشده و در حال مطالعه است و تصميم با وزارت صنعت است که چگونه خواهد بود.

کارگر در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه همکاري همزمان رنو با ايدرو و دو خودروساز بزرگ ايران شائبه انحصاري بودن را ايجاد کرده است، گفت: وقتي گفتيم رنو مي‌خواهد شريک استراتژيک صنعت خودروي ايران باشد يعني رنو به دنبال توسعه کيفيت و رقابت است.


او افزود: رنو نتوانست در زمان تحريم همه کارهايي که مي‌خواست را در ايران انجام دهد. اما براي ادامه همکاري با دو خودروساز ايران دچار محدوديت هايي بوديم که به همين خاطر جوينت ونچر تازه شکل گرفت.


معاون منطقه اي رنو در آفريقا، خاور ميانه و هند همچنين گفت: قيمت رنو کوييد در ايران حدود 30 ميليون تومان خواهد بود و ميتواند رقيب خودرويي مانند پرايد باشد. ترجيح ما اين است که با همکاري ايران خودرو کوئيد را توليد کنيم اما حذف پرايد دست ما نيست، دست شرکت سايپا است.

كاسيت/ نظر:


پرايد را همه به خوبي مي‌شناسيم؛ ماشيني است كه مردم از سر ناچاري آن را خريداري كرده و مي‌كنند و در توجيه اين خريد خود ميگويند: نسبت به قيمتش مناسب است!
اين در حالي است كه مي‌دانيم نسبت به قيمتش هم مناسب نيست.

پرايد اصلي كره‌اي در كره‌جنوبي 2500 دلار است؛ در حالي كه پرايد غير اصل آن را ايرانيان به قيمتي چند برابر آن خريداري مي‌كنند و اين اجحاف در حق مردم ايران است. مردمي كه براي خريد ماشين خود در رنج قيمتي پرايد، انتخاب ديگري ندارند.

اما با آمدن رنو و تحقق ماشيني زيبا با قيمت سيميليون تومان بايد گفت كه ديگر هيچ ايراني تابوت مرگي به اسم پرايد نخواهد خريد و اين مي‌تواند در نوع خود، خبر خوبي باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

پیش بینی وضعیت هوا

ابری

3°درجه

تهران

ابری
رطوبت: ۶۸%
باد: شمال غرب و ۱۱.۲۷ کیلومتر در ساعت
دوشنبه -۱°درجه / ۸°درجه آفتابی
سه شنبه -۲°درجه / ۶°درجه اکثرا آفتابی
چهارشنبه -۳°درجه / ۸°درجه اکثرا آفتابی
پنج شنبه ۱°درجه / ۱۱°درجه رگبار پراکنده

بالا